Aankomst in Santiago de Compostela 14 mei - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu Aankomst in Santiago de Compostela 14 mei - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu

Aankomst in Santiago de Compostela 14 mei

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

14 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Ja, ja, wij hebben het gehaald. Om 12.05 uur stonden wij op het plein voor de kathedraal van Santiago de Compostela. Wij hebben vanmorgen 26 km gefietst voor dat wij hier aan kwamen. Net voor Santiago nog even koffie gedronken in een cafeetje. Hier zat 1 Spanjaard al aan de cognac. Wij koffie bestellen en hij kletsen tegen ons. Uiteindelijk kwamen wij er achter dat hij vroeg waar of wij vandaan komen. Nou, nou uit Hollanda dat is me toch wat. Mieke ging op schrijven dat wij in 2010 vanaf huis naar St. Jean Pied de port hebben gefietst en nu in 2013 vanaf St. Jean naar Santiago met de km erbij. Hij vond dat helemaal geweldig. Wij kregen van hem een neutje bij de koffie die de barman zelf had gestookt. Het was een sterk goedje. Dit was al om 10.45 uur en moesten nog een paar klimmen en afdalingen doen. Maar dit is allemaal goed gekomen. Wij hebben een "Compostela" ontvangen nadat wij onze stempelkaart hebben laten zien op het pelgrimsbureau. Nu worden wij morgen afgelezen in de kathedraal. Wij hebben ook al even een bezoekje gebracht aan de kathedraal en de heilige Jacob aangeraakt. Wij hebben nu nog 2 hele dagen om ons hier te vermaken. Wij gaan nog wel met de bus naar Finisterre. Hier gaan nog heel veel pelgrims naar toe, het verhaal gaat om hier iets te verbranden. We gaan het zien. Misschien is dit het laatste verslagje van onze fietstocht. Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor jullie medeleven tijdens onze reis en de leuke reacties. Vrijdagavond zijn wij weer thuis. Ik hoop jullie allemaal weer snel te spreken en te zien. Heel veel liefs van Mieke en Ineke

• 14 Mei 2013 - 16:23

Bas:

Gefeliciteerd! Knappe prestatie, waar jullie heel trots op mogen zijn!
    Liefs,
    Bas

• 14 Mei 2013 - 16:44

John & Yvonne:

Hoi ladies,
    van harte gefeliciteerd met het behalen van deze geweldige mijlpaal. Wat een kilometers hebben jullie gereden en laten we het maar niet hebben over de soms zware tot zeer zware omstandigheden.
    SUPER, SUPER GEDAAN!!! ECHT GEWELDIG!!! Jullie mogen zeer trots zijn op jezelf.
    Nog even 2 dagen genieten en we spreken elkaar weer als je thuis bent.
    Heel veel groetjes,
    John & Yvonne
    xxx

• 14 Mei 2013 - 16:56

Mieke Meijer:

geweldig meiden, goed gedaan. zal wel een voldaan gevoel geven. Waarnaartoe volgend jaar?
    nog een paar lekkere dagen. tot ziens. niek en mie

• 14 Mei 2013 - 17:05

Emmy En Herman:

meiden gefeliciteerd het was al met al toch best een zware tocht denk ik
    geniet nog maar lekker van deze twee dagen ga lekker eten neem een lekker
    drankje jullie hebben het verdiend .
    zie jullie snel weer dikke knuf van ons beiden
    harry en emy

• 14 Mei 2013 - 17:09

Astrid:

Gefeliciteerd, complimenten , geniet van de laatste twee dagen en van de terugreis.hoop dat jullie na alle inspanningen nog even kunnen relaxen, liefs Astrid

• 14 Mei 2013 - 17:37

Josh:

Ineke & Mieke,

Jullie mogen met recht trots zijn, gefeliciteerd met jullie Compostela.
    Geniet lekker nog 2 dagen en we spreken jullie weer in Nederland .

Liefs, Josh

• 14 Mei 2013 - 17:38

Rick & Natalie:

Heel goed gedaan, super trots op jullie.
    Geniet nog maar even een paar dagen van het behaalde succes!!!!

X
    Rick & Natalie

• 14 Mei 2013 - 18:02

Marlene:

GEFELICITEERD, daar mogen jullie terecht trots op zijn.

• 14 Mei 2013 - 18:22

Hilda En Theo:

Doel bereikt. Complimenten.

Geniet van de resterende dagen.

• 14 Mei 2013 - 18:24

Peter Kuijper:

Ineke en Mieke,
    de laatste etappe is nog lekker vlot gegaan. Jullie staan mooi op de foto voor de kathedraal van Compostela, waar heilige Jacob op jullie wachtte.
    Geniet nog maar even een paar dagen in Santiago en jullie bustochtje naar 'het uiterste westpunt'.

Hoop jullie weer gauw te zien, groeten Peter

• 14 Mei 2013 - 19:22

Gerda Van Der Baan:

Gefeliciteerd . Geweldig. Nou nog een paar dagen bijkomen dat hebben jullie verdiend.
    Misschien kun je je toilettafel verbranden Lijkt mij toch een onding om mee te slepen
    dus weg er mee(haha) Zien elkaar gauw in V.Huizen hoop ik. Goede reis terug.
    Ook de complimenten van Jack natuurlijk. Gr. Gerda.

• 14 Mei 2013 - 20:04

Peter:

Ruim binnen de tijdslimiet binnen, goed gedaan meiden. UHhhhhh, ik word liever niet afgelezen in de kerk.
    Ik wens jullie nog een paar fijne dagen dagen en een goeie terugreis.

• 14 Mei 2013 - 20:59

Frank En Mariëtte:

Hoi Ien en Mieke,

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben je doel bereikt! echt een top prestatie.
    Nog veel plezier deze laatste dagen en bedankt voor de indrukwekkende verhalen.
    We hebben ervan genoten.
    Goede reis en we spreken elkaar.

xx Mariëtte en Frank

• 15 Mei 2013 - 13:23

Louise:

He toppertjes!!

Gefeliciteerd! Jullie hebben het gered!! Complimenten en geniet er nog even van onder het genot van een .......... Een goede reis terug en wij zien elkaar.
    Liefs Louise Jack en de kinderen