6 mei - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu 6 mei - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu

6 mei

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

06 Mei 2013 | Spanje, El Burgo Ranero

Hier dan weer even een berichtje. Gisteren geen wifi, eergisteren wel maar toen ik mijn verslag wilde doorsturen geen verbinding meer. Ik dacht dan stuur ik het morgenochtend door maar toen was alles weg. Op 4 mei hadden wij 70 km gefietst dit was de eerste dag met zon, eindelijk. Wij kwamen uit in Hontanas en wij vroegen of er nog plaats voor ons was. Helaas waren ze vol. Wij weg toen kwam er een man achter mij aan en die zei dat wij terug moesten komen en even wachten. Dus zo gedaan. Ik dacht dat hij eerst even moest bellen om te vragen of er nog mensen kwamen. Hij kwam weer naar buiten en zie dat wij in zijn huis mochten slapen. Het eten en douchen moesten wij wel in de refugio doen, geen probleem voor ons. Het was toch een mooie slaapkamer met heel goeie bedden, wel een stapelbed. Hier heerlijk buiten op het terras gezeten met een wijntje, misschien een te veel Rick! De volgende morgen weer vroeg op pad om 8 uur. Het was weer zeer koud, maar wel een heel mooie rit. Op een gegeven moment zeg ik tegen Mieke ik moet even stoppen om iets te eten ik voelde mij zo slap worden. Dus even een koekje genomen en weer verder.Later hebben toen koffie gedronken in Boadilla. wij eerst zoeken waar het was aan de buitenkant zag het er niet uit er stonden wel 2 oude vergane deuren open en er zat een grote hond voor de poort. Ik keek door de opening en zag een jonge man de tuin sproeien en ik vroeg of hij koffie had. Dat had hij zei hij in een beetje gebroken Nederlands. Wij kwamen hier binnen en het zag er toch leuk uit helemaal geweldig. Plantenbakken met tulpen erin. Achter ons kwamen meteen 2 Amerikaanse dames binnen en zij begonnen ook meteen over de tulpen. Ik zei ja tulpen uit Amsterdam, o dat vond ze toch prachtig. Zij zei dat ze ook met een vrouw uit Nederland aan het lopen was. Even later kwam deze vrouw ook binnen en zij werd meteen aan ons voorgesteld door die dames. Zij kwamen uit Florida. De Hollandse dame woonde al 30 jaar in de VS eerst in New York City en nadat zij 8 jaar geleden gepensioneerd waren is zij met haar man naar Florida verhuisd. Zij houden van de warmte en van zeilen vertelde ze. Nu is ze met haar 2 vriendinnen uit Florida de camino aan het lopen. Wij hebben hier heerlijk gezeten. Maar er moest ook weer gefietst worden. Rond half 1 waren wij in Carriòn de los Condes en toen had ik het helemaal gehad. Wij stonden voor een refugio en hier gevraagd voor een slaapplaats. Dit kon een 2 persoonskamer. Mieke vond de man die ons hielp op de zoon van quasi mode ? Lijken eenheden vreemd mannetje. Wij zijn eerst even gaan eten in de zon toen ben ik naar bed gegaan nemen 2 uur heerlijk geslapen. Ik was aan de diarree en last van mijn buik. Toen gedoucht en naar Mieke opzoek. zij zat nog heerlijk op het pleintje in de zon. Zij had aanspraak gehad met een Amerikaanse Suzan. Zij vertelde dat zij weer terug ging naar de VS omdat het niet was wat zij er van had verwacht. Mieke en ik zijn toen even heen dorp ingegaan en eenloopsgeweer thee gedronken. Later weerstreef naar de kamer en ik zei tegen Mieke dat ik totaal geen behoefte had om te gaan eten. Die Suzan had 's middags aan Mieke gevraagd of zij vanavond met ons mee mocht eten. Dit kwam dus goed uit, Mieke ging met Suzan uit eten en ik bleef lekker in mijn bedje en heb een stokbroodje gegeten. Dit viel wel goed. Later kwam Mieke terug en zei dat het niet zo gezellig met Suzan was, zei had het alleen maar over haar zelf. Samen nog even geklets en toen ben ik gaan slapen. Ik heb heerlijk geslapen vannacht en ik stond fris op. Vanmorgen ook weer vroeg op de fiets eerst ergens ontbeten en toen aan de dag rit begonnen. Het was niet zo koud als de afgelopen dagen maar er was geen zon, de hele dag niet. De rit van vandaag was niet zo spectaculair allemaal rechte wegen en uitgestrekte velden. De wegen waren wel rustig heel weinig verkeer. Om 12 uur waren wij in Sahagún en hier koffie gedronken, boodschappen gedaan. Ik ben naar de apotheek gegaan voor iets tegen de diarree . Later nog ons stokbroodjes opgegeten op een mooi stekje bij een klein kapelletje. Hier kwamen ook veel pelgrims langs. Toen nog 7 km gefietst en uitgekomen in El Burgo Ranero waar wij weer een 2 persoonskamer hebben. Wij mochten er voor geven wat wij wilde. € 20,-- betaald want we waren bij de buren en daar vroegen zij € 45,--
Wij zitten nu bij de buren, hier hebben ze wifi vandaar en hier kunnen wij zo ook eten. Ik voel mij gelukkig weer goed. Ik laat vanavond nog wel even mijn wijntje staan. Hennie's een heel epistel geworden, maar nu zijn jullie weer op de hoogte. Groetjes, Ineke en Mieke

  • 06 Mei 2013 - 19:03

    Gerda Van Der Baan:

    Gelukkig je bent er weer. Maakte me al ongerust. Nou zie al heel snel apen en beren op mijn pad,
    dus daar moet je je maar niets van aantrekken. Het is werkelijk prachtig weer. Vandaag was het
    gewoon erg warm. Zitten nu nog buiten. Met mij gaat het ietsje beter. Kan nog wel even duren
    Voor alles weer gaat zoals het moet gaan. Gaan morgen en Woensdag even naar V.Huizen de
    planten snakken daar natuurlijk ook om water. Bovendien moet je toch zo nu en dan eens even
    kijken hoe de boel er bij staat. Wij zijn van plan om de 26mei voor 3weken naar V.H te gaan.
    Misschien zien we je dan. Zou leuk zijn. Morgen reageer ik niet want ook daar is geen Wifi.
    Als wij er een week zijn koop ik voor 1week. Maar voor een dag kost het 7.50 en daar begin
    ik niet aan. Bedankt voor je lange mail en tot Woensdag. Dikke knuf van mij.

  • 06 Mei 2013 - 19:07

    Emmy En Herman:

    hallo Ineke en Mieke
    ien blij dat het weer beter gaat want zoiets kan je nu niet hebben.
    hoop dat jullie wel wat beter weer krijgen want dit was niet echt
    de bedoeling toch.
    hier is het nu lekker .
    gr van ons

  • 06 Mei 2013 - 19:17

    Josh:

    Hallo, Ineke & Mieke,

    Dat was weer een heel verslag, gelukkig ben je weer opgeknapt Ineke, het is ook pittig afzien lijkt mij, ik hoop dat jullie wat meer zon krijgen, trap maar lekker door, jullie kunnen het.

    Groetjes, Josh

  • 06 Mei 2013 - 19:38

    Tineke H:

    Hallo Ineke en Mieke,
    Zo een heel verslag gelukkig voel je,je weer beter Ineke want dat lijkt me niet fijn aan de diarree op de fiets nog veel plezier en mooi weer morgen.
    Groetjes Tineke xx.j

  • 06 Mei 2013 - 20:06

    John & Yvonne:

    Hoi Ineke & Mieke,
    wat een indrukwekkend verhaal weer. Wat vervelend Ineke, dat je zo'n last van diaree hebt. Logisch dat je je zo slap voelde. Hopelijk gaat het nu weer beter. Wel spannend al die ervaringen bij pensions en met medereizigers die jullie tegenkomen! Het moet nu toch echt een beetje warmer worden voor jullie, dat zou wel heel fijn zijn. Morgen gaan John & ik even naar ma en als het lekker weer is ook nog even een terrasje pakken in Egmond. Ik heb net weer even op de kaart gekeken en volgens mij zijn jullie nu zo'n beetje op de helft, klopt dat? Heel veel groetjes en zet hem op. Dikke pakkerd van John & Yvonne

  • 07 Mei 2013 - 18:00

    Peter:

    Kon ik maar een beetje van het mooie weer hier (kemer, Turkije) aan jullie geven.

  • 07 Mei 2013 - 18:00

    Peter:

    Kon ik maar een beetje van het mooie weer hier (kemer, Turkije) aan jullie geven.

  • 07 Mei 2013 - 18:00

    Peter:

    Kon ik maar een beetje van het mooie weer hier (kemer, Turkije) aan jullie geven.

  • 07 Mei 2013 - 18:00

    Peter:

    Kon ik maar een beetje van het mooie weer hier (kemer, Turkije) aan jullie geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Burgo Ranero

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2013

Echt de laatste dag in Finesterre

14 Mei 2013

Aankomst in Santiago de Compostela 14 mei

13 Mei 2013

12 en 13 mei

11 Mei 2013

11 mei

10 Mei 2013

10 mei
Ineke

Actief sinds 23 April 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7035

Voorgaande reizen:

23 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 April 2013 - 17 Mei 2013

Mijn 2e fietstocht

Landen bezocht: