Eerste verslagje - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu Eerste verslagje - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ineke Burgmeijer - WaarBenJij.nu

Eerste verslagje

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

28 April 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,
Hier dan even mijn verhaal van de laatste 2 dagen. Op het vliegveld Rotterdam gaf het nogal wat problemen eer ik door de douane mocht. In mijn handtas zat een kleine vijl. Dus tas helemaal doorzocht en vijl eruit gehaald. Toen weer door de scan toen was het goed op de scan leek het om een grotere vijl te gaan. Ik mocht de vijl meenemen. Toen een andere tas leeghalen. Hier had ik 5 pakjes chocomelk in van 200ml. Dit mocht ik niet meenemen, de pakjes waren te groot het mag maar 100ml zijn. Weer door de scan en weer verder zoeken. Toen haalde hij er een plastic zakje uit met een flesje olie voor de fiets ketting en een borsteltje voor de fietsketting. Hij aan en andere man vragen of dit wel Weel mocht. Uiteindelijk mocht het mee. Ik had mijn handtas, kleine fietstas en een Rita's met mijn IPad mee. Dit mocht ok niet. Jij mag maar 1 stuks handbagage het vliegtuig innemen. Dus toen iets bij mieke in haar fietstas gedaan en de rest erbij mezelf in gepropt. Ik hield 1 stuks handbagage over. Vliegreis ging prima. In Biarritz de bus genomen naar Bayonne. Hier de trein naar St. Jean de Port genomen. Fietsen stonden keurig bij een hotel. Wij zaten zelf in een heel leuk pelgrimshuis met heel veel wandelaars. Van daag de eerst berg bedwongen waar ik zo tegen op zag. Het is mij allemaal meegevallen. Het was beste een hele zware klim maar ik kon het goed aan. Om 8.45 uur gingen wij weg en om 11.45 uur stonden wij op 1059 meter in de sneeuw. Het hoogste punt van vandaag. Toen naar beneden, was ijzig koud. Met knijpende remmen, vond ik best wel eng maar ik ben er gekomen. Het was de bedoeling dat wij 46 km zouden gaan fietsen vandaag, maar het zijn er 73 km geworden. Het eerste hotel stond te koop en er was niets anders in de plaats Erro. Toen 20 km doorgefietst waar een hotel zou zijn, maar helaas was ook dicht vanwege de Spaanse crisis. Zij vertelde dateer op 6 km verderop een hotel was. Wij moesten wel van onze route af. Hier naar toe weer een klim een behoorlijke tegenwind. Maar wij werden beloond, mooi hotel. Kamer met bad, hebben wij net in gelegen. Gaan zo eten hier en dan morgen weer verder. Tot het volgende reisverslag als er wiki beschikbaar is. Groetjes, Mieke en Ineke

  • 28 April 2013 - 20:00

    Frank En Mariëtte:

    Hoi Ien en Mieke,

    Wat een beleving!
    En erg leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden.
    Petje af voor jullie twee, heel veel plezier en succes gewenst.
    Voor straks eet smakelijk.

    Dikke Kus, Mariëtte en Frank

  • 28 April 2013 - 20:03

    Astrid Boi :

    Hoi Ineke, nou lekkere start daar bij het vliegveld maar gelukkig ben je goed aangekomen,heb aan je gedacht vandaag hoor, wij hebben ook 25 km gefiets, heerlijk in het zonnetje maar wel wat fris, helemaal vlak, heerlijk platte polder richting Nieuwe Niedorp, niets vergeleken met jouw avontuur in die bergen, complimenten hoor, zoveel bergen, zoektocht naar hotel, maar als beloning een lekker warm bad, fijne avond nog verf morgen weer een volgende route en eetsmakwlijk voor straks, groet ook aan je vriendin, x Astrid,ps ik mis je feudjes wel hoor :):):)

  • 28 April 2013 - 20:06

    Jos:

    Top!
    Was al apetrots op je maar nu alleen maar meer!
    Vind het een prachtige prestatie van jullie beiden!
    Als het zo door gaat zijn jullie over een week al op de plaats van bestemming-)
    Voor allebei een dikke kus van mij.


    Groeten uit het mooie Heemskerk. Jos

  • 28 April 2013 - 20:15

    Pierre En Sandy:

    Wat een gezeik op het vliegveld, hopen dat wij dat niet hebben zaterdag.
    Wat super goed dat jullie die klim gedaan hebben in de kou, hier is het super mooi weer

  • 28 April 2013 - 20:35

    Emmy:

    hoi Ien en Mieke
    super meiden goed gegaan he ben nu al blij voor je Ien omdat je er
    toch wat tegen op zag en het en het gered hebt toppie
    gr en dikke kus

  • 28 April 2013 - 22:33

    Yvonne & John:

    Hoi Ineke, super om je eerste verhaal te lezen. Wat een gedoe met de douane. Gelukkig is alles goedgekomen. We zijn apetrots op je dat je die moeilijke berg hebt beklommen en ook nog veel meer kilometers gefietst dan gepland. Petje af voor jullie. Lekker genieten en heel veel succes allebei. Dikke pakkerd van ons. xxx

  • 28 April 2013 - 22:46

    Tineke Houtenbos:

    Hoi Ineke en Mieke
    Wat goed van jullie dat het goed is gegaan die zware klim vandaag ik ben trots op jullie.
    Groetjes Tineke.

  • 29 April 2013 - 01:12

    Josh:

    Hallo Ineke & Mieke ,
    Was dus een heel gedoe in Rotterdam , maar nu zijn jullie onderweg, gelijk al een stuk meer gefietst. Knap hoor, de 1e berg is dus al genomen.
    Voor morgen wens ik jullie een mooie rit, ik blijf jullie volgen
    Xxxx Jos h

  • 29 April 2013 - 08:59

    Pe En El:

    Sportievelingen,
    De eerste pyrineen etappe zit er op en vanmorgen geen spierpijn ? Een goed ontbijt 's morgens en weer gaan. Van ons verdienen jullie een oranje lintje. Wij zullen de honneurs waarnemen in Amsterdam bij de troonswisseling. Nog veel plezier en kilometers.

    Kus. Pe en El.

  • 29 April 2013 - 12:56

    Mieke Meijer:

    leuk hoor om zo met jullie mee te reizen. eerste bergen achter de rug, veel plezier verder. niek en annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2013

Echt de laatste dag in Finesterre

14 Mei 2013

Aankomst in Santiago de Compostela 14 mei

13 Mei 2013

12 en 13 mei

11 Mei 2013

11 mei

10 Mei 2013

10 mei
Ineke

Actief sinds 23 April 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7043

Voorgaande reizen:

23 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 April 2013 - 17 Mei 2013

Mijn 2e fietstocht

Landen bezocht: